Izbor softvera može biti naporan i stresan zadatak, a jedno od najtežih pitanja je odakle početi. Kao i kod drugih važnih stvari, najbolje je da savet potražite od nekoga ko je već prošao kroz taj proces.



Jedna od bitnijih odluka koje ćete doneti, a tiče se Vašeg biznisa, upravo je odluka o tome u kom softveru da vodite svoje poslovanje.

Strana studija, koju je sprovela kompanija Deloitte & Touche, tražila je od anketiranih kompanija da navedu svojih 10 ključnih kriterijuma pri odabiru poslovnog softvera. Posebno su rangirani kriterijumi onih kojima je to trebalo da bude prvi poslovni softver, a posebno kriterijumi onih koji traže programsko rešenje kojim će zameniti svoj trenutni softver. Ovi rezultati u velikoj meri oslikavaju stanje u našoj zemlji danas. Evo rezultata istraživanja:

kriterijumi-softver

“Iskustvo je najbolja škola, samo je školarina vrlo skupa.”


Kompanije koje su prošle kroz proces odabira softvera vrlo dobro znaju koliko je to ozbiljan zadatak jer je danas na tržištu prisutan veliki broj programa i proizvođača, kao i veliki broj mogućnosti koje oni nude. S obzirom na to da niko ne želi da “preplati” proizvod, cena je veoma bitna. Uz sve pomenuto, niko ne želi matretiranje oko kompleksne implementacije ili komplikovane upotrebe što je noćna mora za one koji nemaju iskustvo u radu sa poslovnim softverom. Zato nije ništa neobično što se baš ovi kriterijumi nalaze na vrhu liste kod neiskusnih.

Tek kasnije na listi svoje mesto su našle podrška i dokazano kvalitetan rad proizvođača softvera kroz godine. Važnost ova dva kriterijuma, u obzir gotovo da ne uzimaju oni koji su po prvi put u potrazi za računovodstvenim softverom. Oni jednostavno nisu iskusili koliko je važno da li je i u prošlosti proizvođač softvera u kontinuitetu plasirao dobar i stabilan program i istovremeno pružao pouzdanu podršku.

Kako pokazuje ovo istraživanje, neki kriterijumi ove dve vrste kupaca se poklapaju, međutim, kod nekih kriterijuma prioritet se bitno razlikuje.


plivajte sa iskusnima
Jedan od zaključaka je i to da cena softvera, iako jeste bitan faktor, nije i presudan i to i ne treba da bude. To se vidi i u ovom istraživanju koje pokazuje da je cena za one koji prvi put kupuju najvažnija stavka, ali već prilikom naredne kupovine gubi na važnosti.

Kako je proizvođač softvera radio u prošlosti daleko je važniji faktor nego što to misle oni koji ga kupuju prvi put. To su vrlo dobro shvatili oni koji već koriste neki od poslovnih softvera, i upravo zato iskusni korisnici ovom kriterijumu daju veliku važnost.


Učite od iskusnih


Donekle je prirodno da oni koji su već koristili poslovni softver bolje procenjuju šta je bitno za ovaj proizvod, jer oni na osnovu svog iskustva postavljaju prioritete za narednu nabavku. Zato njihova rang lista može biti dobar vodič svima koji su prvi put na ovom zadatku. Istina je da se čovek uči na greškama, ali niko nije rekao da morate učiti na svojim greškama.






Ukoliko Vam se dopao post, prijavite se na listu kako ne biste propustili neki od narednih.





Prethodni blog post: Mačka u džaku