– Stiže nam 2016-a ! –

* Sve najbolje u novoj 2016-oj godini želi Vam New Dimension tim.

* Mi ćemo nastaviti da predano radimo na tome da Vam u Lidderu, našem i Vašem alatu rad bude udobniji, lakši, brži, smisleniji i opušteniji, kao i do sada. Vi “samo” nađite dovoljno posla da upotrebite Lidder do maksimuma i eto nam svima još jedne dobre godine.

* U sledećoj, 2016-oj godini ćemo nastaviti rad na smislenim unapređenjima rada Liddera, s tim da ćemo više pažnje obratiti na SMISLENO I PRIMERENO korišćenje ONLINE servisa. Nećemo ići u ultra-modernom pravcu “sve je cloud” i “sve je online” jer nije i ne treba sve tako da bude, čak, opasno je. Podaci treba da budu “OnLine” i na “Cloudu” samo ako to ima smisla i ako to Vi želite, a inače treba da budu kod Vas na Vašim računarima, kako po Zakonu o računovodstvu, tako i po logici stvari. Kao i svaku novu tehnologiju i Cloud (koji se u Lidderu koristi od 2006-te, da podsetimo) treba umereno upotrebljavati, tako da Vam pomogne u poslovanju.

* Onim konzervativnijim članovima Lidder kluba, koji ne bi da snimaju ni sigurnosne kopije na Lidder Cloud, ali i onim drugima, uz ponudu za članstvo u Lidder klubu za 2016-tu godinu, poslali smo i po jedan “ključ uspeha”, što je zapravo ključ-fleš memorija gde možete da snimate sve svoje podatke tako da budu i fizički kod Vas.

* Sledeće, 2016-e godine očekujemo i dosta izmena u raznim segmentima poslovanja imajući u vidu najavljene zakonske promene i namere zakonodavaca da se pređe na elektronsku razmenu dokumenata. Sve ovo je najavljivano i prošlih godina, ali nije išlo kako su planirali pa uvođenje raznih elektronskih servisa (kao i otpor državne birokratije) traje i dalje. Dosta toga smo već pripremili i mislimo o tome tako da bi Vi imali što jednostavniji rad.

! Najavljujemo mogućnost izlaska dela poslovanja i Vaše firme na internet samo uz pomoć uključenja jedne jedine opcije i to u Lidderu – Vaši komitenti će moći da naručuju od Vas robu putem interneta i to bez da Vi poznajete internet tehnologije, bez rizika da Vam se svi podaci firme pojave na internetu iako to ne želite, bez zakupljivanja domena, servera, linkova i slično, kao bez neizvesne saradnje sa mnogim web majstorima. Nakon uključenja korišćenja “Automatskog veleprodajnog web portala” u opcijama firme, podaci koje odaberete će biti dostupni Vašim komitentima (nakon kraćeg perioda pripreme). Vaši komitenti će na internetu moći od Vas da naručuju robu ili gledaju svoje stanje (njihovo stanje kod Vas – ukoliko im dozvolite), a Vi ćete i dalje raditi kako ste radili – u Lidderu i u lokalu – kod sebe na svojim računarima. Neki podaci će biti dostupni na internetu samo ukoliko Vi to dozvolite u opcijama: Opcioni podaci su, na primer, tačno stanje robe (naručioci mogu znati da li nečega ima ili nema bez da znaju tačno stanje lagera), stanje komitenata (njihovo stanje – njihove kartice kod Vas koje mogu da vide ako im dozvolite), izveštaji firme za menadžere (statistički i drugi izveštaji iz infopanela koji se tiču cele firme, a koji mogu biti dostupni samo menadžerima ali ne i kupcima, naravno) itd.

– Narudžbine koje Vam komitent (kome ste rekli njegovu šifru za pristup Vašem portalu) napravi na internetu će Vam stizati mailom, ali Vi nećete morati da ih prekucavate u fakture u Lidderu, jer ćete moći da ih uvezete direktno sa Vašeg Lidder Web Portala u (pro)fakturu. Adresa portala za web naručivanje je b2b.nd.rs. Tamo možete pogledati kako bi i ponuda Vaše firme mogla da izgleda na internetu uz uključivanje jedne jedine opcije u Lidderu, a bez briga o izradi sopstvenog portala. Portal radi tako da i bez da se prijavljujete ili uključujete opciju možete da vidite kako to izgleda (na adresi b2b.nd.rs), pre nego što se i Vaša firma i roba pojave tamo uključenjem opcije.

– Lidder Web Portal usluga je besplatna za članove Lidder kluba i podrazumeva da će se na Vaš Lidder Web portal moći prijavljivati i Vaši komercijalisti koji će odatle moći naručivati robu u ime Vaših kupaca, putem interneta. Lidder portal za web pristup podacima Vaše firme ćete uvek moći da isključite, a stanje ćete moći da ažurirate na internet na svakih 10-ak minuta ili jednom dnevno – kako Vam najviše odgovara. Lidder 10 Automatski Veleprodajni Portal je funkcionalan i u test fazi je do februara sledeće godine. Za detalje se slobodno obratite ND podršci ili ih pogledajte u HELP podsistemu u sekciji SERVIS / OPCIJE / FIRMA / Web Portal. Ako Vam je neophodna obuka, predlažemo da iskoristite besplatnu obuku u prostorijama New Dimensiona, u okviru Lidder kluba, i time u punom kapacitetu upotrebite ovu sjajnu mogućnost, čak i u ovoj test fazi. Portal u punom kapacitetu će imati slične mogućnosti sa još par karakteristika kao što su veći broj izveštaja za menadžere, komercijliste i kupce. Probajte!

Poziv agencijama: Izađite sa svojim komitentima na Lidder 10 Automatski Veleprodajni Portal, ponudite im novu uslugu, budite prva agencija koja pored knjigovodstvenih usluga svojim klijentima nudi i mogućnost prodaje putem interneta preko Web Portala.

* Lidder je stabilan alat i, kao što znate, tehnička podrška za rad Liddera u 99% slučajeva nije potrebna. Međutim, moderan način poslovanja podrazumeva korišćenje više različitih alata (bar tri browsera jer svaki državni organ ima neki drugi – svoj omiljeni u kome mu njegov servis radi dok u drugim ne radi) pa smo odlučili da Vam izađemo u susret i pomognemo na poseben način koji do sada nismo koristili:

! Najavljujemo TeamViewer podršku putem Liceniciranog TeamViewer softvera. Za one koji ne znaju, ovo je način da Vam neko “zaviri” u računar putem interneta. Pošto mi, kao i uvek do sada, radimo legalno, odlučili smo da Vam pružimo uslugu tehničke podrške na daljinu ali putem TeamViewera licenciranog za poslovnu primenu. Kod nas je uobičajeno “mišljenje” da je TeamViewer besplatan, ali to nikad nije bilo tako, i TeamViewer ni sad nije besplatan za poslovnu primenu, pa zato ovo posebno napominjemo. Da bi se mi mogli konektovati kod Vas na računar, i eventualno Vam na taj način pomogli, potrebno je da u Vašem Web Pregledaču (web browseru) odete na naš sajt (www.nd.rs) i da u sekciji “usluge” odete na ikonicu na kojoj je napisano TeamViewer, odatle dalje pratite uputsto na srpskom, i pokrenete licenciranu TeamViewer/New Dimension aplikaciju kod sebe na računaru nakon čega ćete dobiti broj i ako ste dogovorili sesiju, sa druge strane će Vas čekati neko od nas da vidi kako može da pomogne.


>>> I na sve ovo, cena Lidder kluba ostaje na istom nivou. I ovaj put smo za Vas izveli skoro nemoguće. Jedni ste od najboljih jer koristite najbolji poslovni softver i mi smo ponosni na Vas kao naše korisnike. Ako ste i Vi na nas, preporučite Lidder nekom poslovnom prijatelju i znaćemo to da cenimo.

I da pređemo na opise konkrentih promena i poboljšanja u ovoj verziji Liddera:


– Paralelno slanje e-mailova
U Lidderu se mailovi šalju najjednostavnije moguće: pritiskom na enter i to bez ikakvih novih prozora, programa i kliktanja. Do sada je nakon pritiska na taster bilo neophodno sačekati da se mail i fizički pošalje, što je trajalo po nekoliko sekundi, a od sada će slanje e-mailova biti još brže jer će biti u pozadini, tj. nakon početka slanja Lidder će slanje preuzeti na sebe, a Vi ćete moći nesmetano dalje da radite. Primenjen je isti mehanizam kao kod prebacivanja arhiva na cloud: pokrenete operaciju i ostavite Lidderu da je završi dok Vi nastavljate sa drugim radom.

– Upotreba PAK polja u adresama
PAK (Poštanski Adresni Kod) je već par godina propisan ali se ne koristi u praksi. Obzirom na to da je pošta (ponovo) počela sa plašenjem korisnika da pošiljke bez PAK koda neće stizati na odredišta, i da im je to izgovor kada pošiljka ne stigne, iako se PAK stvarno ne koristi, u Lidderu je napravljena mogućnost unošenja PAK koda za svakog komitenta. U fakturama će PAK kod biti štampan ispod poštanskog broja i naziva grada u adresi, na mestu na kome je do sada bio PIB komitenta. PIB komitenta je premešten iznad tabele fakture, tako da su neophodni elementi fakture i dalje tu (PIB je propisan element samo za dokument fakture), a tu je i PAK ako ga unesete. Ako PAK ne unesete, štampa će biti bez njega, ali PIB neće biti pored adrese kao što je bio, jer to pošti smeta. PAK brojeve za svakog komitenta, ako ćete ih unositi, možete saznati u pošti.

– Automatsko slanje statusa u ND
Poruke o posebnim situacijama ili potencijalnim i stvarnim greškama u toku rada (npr. poruke kod nasilnog prekida rada Liddera, kod nesipravnih flash medija na koje se snima, o nemogučnosti slanja maila i tome slično) koje se mogu pojaviti u Lidderu se od sada automatski mogu slati na poseban servis u tehničku podršku New Dimensiona. Nakon prijema i evidentiranja poruke kod nas, mi ćemo Vas kontaktirati ako za tim ima potrebe. Ova novododata opcija za terminal je automatski uključena i podrazumeva slanje poruke i DeskTop ScreenShota, i možete je isključiti ukoliko Vam automatsko slanje statusa sistema ne odgovara. Naravno, ova automatska dojava funkcioniše samo ukoliko imate aktivnu internet konekciju, i neće Vas zaustavljati u radu dok se šalje u pozadini.

– Praćenje LOT ili seriskih brojeva
Lidder ima mogućnost praćenja LOT/Serijskih brojeva svakog proizvoda ili trgovačkog artikla i to na način da se svaki artikal sa svojim lot brojevima prati, a da za taj jedan artikal postoji jedna kartica na jednom magacinu, bez obzira na broj LOTova ili Serijskih brojeva. Ovo napomenjmo pošto je uobičajen način praćenja LOTova u skoro svim aplikacijama na tržištu zapravo otvaranje nove analitičke kartice za isti artikal sa novim lotom što uvek dovodi do zagušenja i neupotrebljivosti sistema za neko vreme, a što u Lidderu nije slučaj. Lidder može da prati nabavnu, prodajnu i sve ostale karakteristike po svakoj nabavci ili proizvodnji, a da artikal ostane jedan artikal na jednoj kartici tako da se operacije nad artiklom nasmetano odvijaju, a ne da imamo stotine kartica istog artikla. Sistem praćenja LOT brojeva postoji već neko duže vreme i prošao je duži test period kod naručioca tog posla i korisnika ENTerprise verzije Liddera, domaćeg proizvođača boja i lakova “Pitura” doo, tako da je sistem stabilan i bez grešaka.
Sistemom LOT brojeva se lako i stvarno izvodi “sledljivost” koju neki sistemi kontrole kvaliteta, kao što je HACCP, propisuju jer u Lidderu postoji alat kojim se lako vidi kompletno kretanje nekog LOT broja kroz sve magacine, nabavke i izlazne fakture i/ili povrate. LOT sistem ne obavezuje korišćenje sledljivosti, pa se može koristiti i kao sistem za praćenje serijskih, a ne samo LOT brojeva. Ako Vam je neophodna obuka, predlažemo da iskoristite besplatnu obuku u prostorijama New Dimensiona, u okviru Lidder kluba, i time u punom kapacitetu upotrebite ovu nesvakidašnju mogućnost. Detalje možete pročitati u HELPu u sekciji SERVIS/OPCIJE/FIRMA/OPCIJE/LOT.

– Automatika kod deviznih izvoda
Čest problem u firmama sa dosta deviznih plaćanja je neophodnost obračunavanja kursnih razlika pre knjiženja svake promene, kao što je plaćanje po deviznom izvodu. Na to treba dodati i situacije plaćanja iz delova gde je neophodno povezivati stavke kartice deviznog kupca u devizama, a u vezu je uvek neophodno uključivati i knjiženje kursne razlike koje ima nulti devizni iznos i neku dinarsku vrednost kursne razlike. Od sada Lidder može sve navedeno da uradi sam, ako koristite komandu D iz unosa ručnog naloga, odakle inače unosite sve naloge, čime prelazite u mod deviznog unosa izvoda kada bivate upitani za devizni iznos uplate gde nakon toga Lidder sam obračunava kursnu razliku, devizno povezuje stavke i generiše dodatne neophodne stavke knjiženja za uneti iznos plaćanja. Ova opcija, ukombinovana sa automatskim povlačenjem kursa sa NBS za sve valute koje imate otvorene u Lidderu, obećava mnogo ugodniji rad onima sa obimnim deviznim prometom.

– Promena MTa za samo jednu stavku naloga
Od sada je moguća promena pojedinačnih stavki naloga za ručno date naloge za knjiženje. Ovo se postiže pokretanjem standardne promene mesta troška na nalogu (Shift+I iz pregleda) s tim da se na pitanje “Da li želiš…” odgovara sa shift+D da bi se dobila mogućnost odabira pojedinačne stavke kojoj onda možete promeniti mesto troška u neko drugo koje je aktivno. Napominjemo da je ovo izuzetno nezahvalna promena i da je treba koristiti samo u nuždi jer se nakon ručnih promena mesta troška gubi svaki trag nekim informacijama na osnovu kojih se može uraditi rekontrukcija rada u slučaju potrebe za analizama događaja. Da bi ova opcija radila neophodno je da korsnik koji to radi ima dozvolu za promenu mesta troška u opcijama.

– Inteligentnija provera dupliranja
Provera dupliranja dokumenata od sada radi inteligentnije tako da ne daje upozorenja i kada se neka nova oznaka dokumenta sadrži, ali nije ista kao oznaka dokumenta koji je prethodno već proknjižen. Od sada se upozorenje daje samo onda kada postoji identična ali ne i slična oznaka.